Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mechanismy zajištění kvality služeb v pevných, bezdrátových a mobilních datových sítích
Václavek, Radovan ; Novotný, Vít (oponent) ; Molnár, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním technologií a základních parametrů sloužících k zabezpečení kvality služeb v pevných, bezdrátových a mobilních sítích. Zaměřil jsem se především na požadavky a klasifikace, které jsou pro jednotlivé typy sítí typické a to se zaměřením na linkovou vrstvu. V sítích ethernetu jsem se zabýval postupným vývojem jednotlivých technologií včetně norem IEEE 802.1Q a na ni navazující IEEE 802.1p. Další části pak popisují danou problematiku v bezdrátových sítích, s pohledem na jiný druh prostředí a opět se snažím čerpat z daných standardů pro zabezpečení kvality služeb v normě 802.11e navazující na normu 802.11a/b/g. Další část je zaměřena na poslední generace mobilních sítí opět z pohledu typů a vývoje jednotlivých technologií. Zde pak čerpám z normalizačního projektu 3GPP a standardů organizace IEEE, který jsou na tuto problematiku zaměřeny. Další část je zaměřena na WiMAX technologie.V předposlední části pak srovnávám jednotlivé síťové technologie z pohledu zajištění QoS a navrhuji možné způsoby zabezpečení konverze mezi jednotlivými technologiemi. V závěru jsou shrnuty všechny uvedené technologie, možnosti jejich vzájemné konverze a další možný vývoj v dané oblasti.
Implementace ZigBee zařízení v automobilovém průmyslu
Zatloukal, Martin ; Maršálek, Roman (oponent) ; Prokopec, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje možnosti využití ZigBee komunikačního protokolu v automobilovém průmyslu, dopravě a logistice. Dále se zabývá způsoby zavedení tohoto protokolu do praxe, včetně řešení typických případů, návrhem a realizací potřebných elektronických zařízení a modulů, sestavením řídicího software a pokusnými měřeními těchto zařízení v reálném provozu. V první části práce jsou připomenuty základní vlastnosti a parametry ZigBee. Následuje pojednání o možnostech využití ZigBee komunikátorů a jsou nastíněny způsoby jeho začlenění do praxe. Druhá část práce se věnuje rozboru konstrukce ZigBee systému pro datové přenosy se zaměřením na infrastrukturu, vytvoření schématu komunikačního systému a předběžnému návrhu blokových schémat jeho dílčích členů. Ve třetí části následuje konkretizace požadovaných funkcí a vlastností jednotlivých členů komunikačního systému a popis jejich hardware realizace. Čtvrtá část pojednává o vývoji software pro řízení komunikace, připojení a řízení funkce pomocí PC a příslušných programů, použití X-CTU firmy MaxStream pro nastavení čipu XBee a AVR studio 4 firmy Atmel pro nastavení procesoru ATmega16. Poslední část je věnována kompletaci hardware a software, pokusům s několika členy sítě v laboratorních podmínkách a ukázkám z měření dosahu ve skutečném provozu.
Návrh a realizace bezdrátového interface ODBII-XBee
Zatloukal, Martin ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Prokopec, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje možnosti využití komunikačního protokolu ZigBee a integrovaného elektronického obvodu ELM 327 v realizaci univerzálního diagnostického zařízení pracujícího dle standardů OBDII, využitelného ke kontrole všech elektronických systémů automobilu. Dále se zabývá návrhem a realizací potřebných elektronických zařízení a modulů, sestavením řídicího software a pokusnými měřeními těchto zařízení v reálném provozu. V první části práce jsou připomenuty základní vlastnosti a parametry OBDII. Následuje pojednání o možnostech využití OBDII a jsou nastíněny možné způsoby jeho realizace. Dále se práce věnuje rozboru vlastností systému ZigBee se zaměřením na obvody XBee a jejich využití pro datové přenosy. Pojednání pokračuje uvedením parametrů elektronických obvodů z produkce firmy ELM Electronics a nastíněním možností jejich využití dle zadání práce. Druhá část práce pojednává o návrhu elektronických obvodů tohoto systému, sestavení schématu zapojení a podkladů pro výrobu DPS. Zahrnuta je rovněž fyzická realizace a její odladění při uvedení do provozu. Závěr práce je věnován praktickým měřením na skutečných automobilech a zlepšení využitelnosti systému za přispění vhodných diagnostických programů zajišťujících automatickou komunikaci s použitými obvody.
Sada JavaAppletů pro demonstraci zpracování řeči
Kudr, Michal ; Karafiát, Martin (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je seznámit se s metodami a technikami využívanými při zpracování řeči. Pomocí získaných znalostí navrhuji tři JavaApplety demonstrující vybrané metody.  V této práci můžeme nalézt teoretický rozbor vybraných problémů.
Implementace protokolu HDLC v síťových simulátorech
Polášek, Jaromír ; Mašek, Pavel (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možností využití HDLC (High-Level Data Link Control) protokolu pro komunikaci a adresování inteligentních měřících zařízení s datovým koncentrátorem. HDLC protokol je použitý ve dvou DLMS/COSEM (Device Language Message Specification/Companion Specification for Energy Metering) komunikačních profilech. Pro simulaci těchto komunikačních profilů je zvolen nejvhodnější simulační program, do kterého je implementován první komunikační profil a druhý je navržen. Implementace komunikačního profilu využívající TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol) byla plně realizována. Pro implementaci třívrstvého HDLC komunikačního profilu byly důsledně prozkoumány všechny možnosti. Pomocí zjištěných poznatků byl navrhnut postup, který slouží jako vodítko pro plnou implementaci. Pro první komunikační profil jsou změřeny kvalitativní parametry, které jsou zaneseny do grafů a zhodnoceny.
Formáty obrazových dat
Wolanský, David ; Bartoš, Michal (oponent) ; Jiřík, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá podrobnou analýzou grafického formátu GIF. Dělí se na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje důkladný rozbor interní strukturu souboru, tj. popis jednotlivých typů bloků, ze kterých se soubor skládá. Charakteristika každého typu bloku představuje popis vlastností a detailní popis jeho jednotlivých položek. Součástí je i stručná charakteristika nejpoužívanějších kompresních metod aplikovaných v oblasti komprese obrazových dat. Praktická část zahrnuje návrh a realizaci výukové aplikace pro přehledné zobrazení interní struktury souboru vybraného obrázku typu GIF a jeho parametrů. Realizace aplikace spočívá v tvorbě algoritmů pro selekci jednotlivých typů bloků a v konstrukci grafického rozhraní aplikace.
Rámec pro tvorbu aplikací s podporou peer-to-peer spolupráce
Hrdina, Jan ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací aplikačního rámce pro tvorbu kolaborativních webových editorů, které umožňují peer-to-peer spolupráci v realném čase. V práci jsou shrnuty existující přístupy pro replikaci dat, z nichž je pro další použití jako nejvhodnější vybrána implementace CRDT (conflict-free replicated data type) pro JSON od M. Kleppmanna. Pomocí výsledného rámce může být vytvářený obsah bezpečně sdílen uvnitř skupin protějšků, kde každému členovi je možné nastavit jiná oprávnění. Pro navázání spojení a komunikaci P2P jsou navrženy a implementovány vlastní komunikační protokoly postavené na WebRTC, WebSocket a WebCrypto. Rámec umožňuje řešení konfliktů a samostatnou práci i bez připojení k internetu. Pro konzistentní uživatelský zážitek je součástí knihovna s prvky uživatelského rozhraní pro správu přátel, skupin a další časté úkony. Rámec je implementován s využitím funkcionálních návrhových vzorů realizovaných v jazyce ReasonML. Funkčnost výsledku je ověřena vytvořením ukázkové aplikace editoru myšlenkových map.
Multi-agentní strategická hra s mravenci
Šimetka, Vojtěch ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou koncepce a vývoje multi-agentní strategické hry hrané v reálném čase. Práce analyzuje teorii těchto her a agentních systémů a výsledky této analýzy následně zohledňuje v koncepci samotné hry. Ta kromě herních prvků a ovládání běžně dostupných v současných RTS hrách implementuje několik úrovní umělé inteligence, kde každá jednotka je agent. Navíc nabízí jedinečný mód kooperace - společné ovládání jednotek umělou inteligencí a hráčem. Zároveň je hra koncipovaná tak, aby byla snadno rozšířitelná o nové umělé inteligence a mohla být využita pro výuku agentních systémů. Záverečná část práce se soustředí na srovnání jednotlivých umělých inteligencí a zhodnocení efektivity implementace hry. Za tímto účelem byla provedena série automatizovaných testů.
Společný vývoj aplikace pro více mobilních platforem
Seidl, Viktor ; Charvát, Lucie (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Vo všeobecnosti existuje niekoľko platforiem pre vývoj mobilných aplikácií. Na túto problematiku nadväzuje aj bakalárska práca, ktorá sa zaoberá vývojom aplikácií pre platformy ako napríklad Android, iOS a Windows Phone. Vhodný nástroj na zjednotenie všetkých troch platforiem ponúka technológia Xamarin. Xamarin, patriaci pod technológiu .NET framework, je postavený na základe voľno šíriteľného projektu Mono. Touto technológiou bola pre bakalársku prácu vytvorená aplikácia s názvom Mobilní Objednávání Kredit 2. Aplikácia slúži na objednávanie jedál v systéme Kredit od spoločnosti ANETE spol. s r.o. Pre účely tejto práce bola aplikácia vyladená na platformu Android a následne porovnaná s dostupnou verziou aplikácie vyvinutou v programovacom jazyku Java. Aplikáciu sa podarilo úspešne naprogramovať pre platformy Android a iOS a následne nahrať do príslušných obchodov danej platformy, kde sú aplikácie poskytnuté užívateľom. 
Rámec pro rychlý vývoj GUI klientských aplikací post-relačních databází
Marek, Lukáš ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací rámce pro rychlý vývoj aplikací pracujících s multimediálními, prostorovými a časovými databázemi. Seznamuje čtenáře s použitými technologiemi a návrhem samotného rámce, který obsahuje tři grafické komponenty, které je možné použít v Java aplikacích používajících grafickou knihovnu Java Swing.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.